UMM Institutional Repository

RANCANG BANGUN GAME THE ALPIN CARD

Arifin, Achmad Fatchul (2014) RANCANG BANGUN GAME THE ALPIN CARD. Other thesis, University of Muhammadiyah Malang.

[img]
Preview
Text
jiptummpp-gdl-achmadfatc-37267-1-pendahul-n.pdf

Download (514kB) | Preview
[img]
Preview
Text
jiptummpp-gdl-achmadfatc-37267-2-babi.pdf

Download (137kB) | Preview

Abstract

Karena banyak asumsi dan pernyataan mengenai keburukan dalam memainkan game, banyak juga asumsi dan pernyataan yang menyebutkan bahwa memainkan permainan game tidak selamanya buruk seperti merangsang kecerdasan, menjadi rajin membaca, membantu bersosialisasi dan mengusir stress. Dari penjelasan diatas terlihat bahwa game digital tidak selamanya berdampak negatif, namun bisa juga berdampak positif. Karena membantu pengguna untuk mengusir stress akibat kelelahan dalam beraktifitas sehari dengan ditambahkan sedikit berpikir agar pengguna dirangsang kecerdasannya. Dibuatnya game the alpin card ini, diharapkan game ini bisa mengusir stress dan membuat pengguna terhibur serta sedikit berfikir higga terangsang kecerdasan pengguna dan bercerita tentang permainan the alpin card. Dalam permainan ini diharapkan pengguna bisa terangsang kecerdasannya karena selain angka yang diperoleh harus lebih banyak, juga harus berfikir apakah kartu yang akan diambil agar nilai kartu menjadi 21 bisa melebihi angka yang dibutuhkan atau tidak. Game tersebut nanti akan dibuat diarea kerja Adobe Flash CS5 dengan bahasa pemrograman actionscript 2. Selain itu untuk pemberian kecerdasan buatan agar karakter musuh dapat memberi perlawanan pada karakter pemain the alpin card agar tidak mudah memenangkan permainan yang mengandalkan angka 21 sebagai angka tertinggi untuk sebuah permainan. maka dipakai algoritma minimax karena seperti diketahui algoritma ini cocok sekali dalam pemberian kecerdasan karakter bersifat kecerdasan dalam pemberian keputusan perlawanan apakah melakukan perlawanan, stop untuk tidak melawan atau belum melawan seperti menambah kartu agar angka yang dikumpulkan mendekati atau tepat bernilai 21. ABSTRACT Because many assumptions and statements about the ugliness in playing the game, too many assumptions and a statement saying that the game play is not always bad as stimulate the intellect, be diligent to read, socialize and help expel stress. From the explanation above shows that digital games do not always have a negative impact, but can also have a positive impact. Because it helps the user to expel stress from fatigue in daily activities with little added so that the user thinks his intelligence is stimulated. Made The alpine card game, this game is expected to expel stress and make the users entertained and aroused wit little thought higga users and tells the story of the alpine card game. In this game the user is expected to be aroused intelligence because in addition to the figures obtained should be more, also have to think whether the card will be taken to be the value of the card can exceed 21 characters are required or not. The game will be made diarea work Adobe Flash CS5 with actionscript 2 programming language. In addition to the provision of artificial intelligence to the enemy character can confer resistance to the alpine character of the player cards that are not easily win a game that relies on number 21 as the highest number for a game. then the minimax algorithm is used because as we know this algorithm is well suited in the provision of intelligence is the intelligence of the characters in the granting decision whether to fight the resistance, do not stop to fight or not fight like adding to the numbers collected cards close to or exactly worth 21.

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: Faculty of Engineering > Department of Informatics (55201)
Depositing User: Mrs Fatimah Azzahra
Date Deposited: 08 Apr 2016 02:55
Last Modified: 08 Apr 2016 02:55
URI : http://eprints.umm.ac.id/id/eprint/25557

Actions (login required)

View Item View Item
UMM Official

© 2008 UMM Library. All Rights Reserved.
Jl. Raya Tlogomas No 246 Malang East Java Indonesia - Phone +62341464318 ext. 150, 151 - Fax +62341464101
E-Mail : infopus[at]umm.ac.id - Website : http://lib.umm.ac.id - Online Catalog : http://laser.umm.ac.id - Repository : http://eprints.umm.ac.id

Web Analytics

UMM Institutional Repository is powered by :
EPrints Logo