UMM Institutional Repository

INFLUENCE OF 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) ON CUSTOMER SATISFACTION USING STRUCTURAL EQUATION MODELING (SEM) ANALYSIS

AYURARASATI, SUCI DEWI (2016) INFLUENCE OF 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) ON CUSTOMER SATISFACTION USING STRUCTURAL EQUATION MODELING (SEM) ANALYSIS. Other thesis, University of Muhammadiyah Malang.

[img]
Preview
Text
jiptummpp-gdl-sucidewiay-42061-1-pendahul-n.pdf

Download (359kB) | Preview
[img]
Preview
Text
jiptummpp-gdl-sucidewiay-42061-2-babi.pdf

Download (355kB) | Preview

Abstract

Manajemen logistik merupakan proses detail dalam perencanaan, implementasi, dan pengendalian efisiensi efektivitas biaya dan penyimpanan material dan produk, dan informasi yang berhubungan diantara rantai pasok untuk memenuhi permintaan. Logisitik juga dikenal sebagai kunci utama yang membuat perusahaan menaikkan dan memelihara keunggulan bersaingnya dan memaksimumkan kepuasan pelanggan. Perusahaan yang menggunakan 3PL disebut sebagai penyedianya. Hal ini membuat peningkatan pelayanan logistik kepada pelanggannya. Namun, masalah yang dialami adalah tidak semua manajer menggunakan keputusan logistik dalam prioritas yang sama. Itu berarti bahwa keputusan logistik tergantung pada keputusan manajer. Maka dari itu, penelitian ini bertujuan untuk menentukan faktor-faktor apa saja yang berpengaruh dalam penentuan keputusan 3PL pada perusahaan berdasarkan perspektif manajer menggunakan Structural Equation Modeling (SEM) dengan hubungannya terhadap kepuasan pelanggan. Ada beberapa metode untuk mengukur hubungan antara penggunaan 3PL dengan kepuasan pelanggan, seperti Analytical Hierarchy Process, Multiple Logistics Regression, dan SEM. Dalam penelitian ini, kami menggunakan beberapa variabel dalam penentuan keputusan 3PL oleh para manajer perusahaan Logistics management is termed as the detailed process of planning, implementing, and controlling the efficient, cost effective flow and storage of materials and products, and related information within a supply chain to satisfy demand, and logistics is recognized as the key enabler that allows a company to increase and maintain its competitive advantage and ensure maximum customer satisfaction. The company which uses 3PL method is called the provider. It indicates the company that provides logistics services for its customers. The main objective is how 3PL can provides the customer service to the customers with consider the services. However, the problem found that not all managers use the all logistics service into the same priority. It means that logistics decisions depend on preference of managers. Thus, this paper attempts to elaborate the factors affecting the decisions to choose 3PL based on managerÂ’s perspective using Structural Equation Modeling (SEM). There are some methods to measure the relation between preference of manager and the 3PL decision, such as Analytical Hierarchy Process, Multiple Logistic Regression, and SEM. In this paper, we attempt to explore the variables that drives managers to choose 3PL for their logistics activities.

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: T Technology > T Technology (General)
Divisions: Faculty of Engineering > Department of Industrial Engineering (26201)
Depositing User: CKO Repository
Date Deposited: 24 Mar 2016 09:27
Last Modified: 24 Mar 2016 09:27
URI : http://eprints.umm.ac.id/id/eprint/22243

Actions (login required)

View Item View Item
UMM Official

© 2008 UMM Library. All Rights Reserved.
Jl. Raya Tlogomas No 246 Malang East Java Indonesia - Phone +62341464318 ext. 150, 151 - Fax +62341464101
E-Mail : infopus[at]umm.ac.id - Website : http://lib.umm.ac.id - Online Catalog : http://laser.umm.ac.id - Repository : http://eprints.umm.ac.id

Web Analytics

UMM Institutional Repository is powered by :
EPrints Logo