UMM Institutional Repository

SIMULASI DESAIN SISTEM INJECTION ( PENCAMPURAN ) BAHAN BAKAR BENSIN DAN ETHANOL

FIRDAUS, ERWAN (2010) SIMULASI DESAIN SISTEM INJECTION ( PENCAMPURAN ) BAHAN BAKAR BENSIN DAN ETHANOL. Other thesis, University of Muhammadiyah Malang.

[img]
Preview
Text
SIMULASI_DESAIN_SISTEM_INJECTION.pdf

Download (51kB) | Preview

Abstract

Ketergantungan terhadap bahan bakar fosil menyebabkan berbagai macam masalah saat ini, karena terbatasnya bahan bakar fosil di dunia. Bio etanol merupakan bahan bakar dengan pembakaran yang sempurna dan beroktan tinggi yang dihasilkan dari sumber daya yang dapat diperbaharui. Secara teoretikal, etanol akan meningkatkan efisiensi termal. Juga mengurangi emisi panas bensin dan memperluas/memperpanjang ketersediaan bahan bakar fosil di dunia khususnya bensin. Salah satu cara yang dapat digunakan untuk meminimalkan penggunaan bahan bakar fosil adalah dengan cara pencampuran (injection) bahan bakar etanol dengan bensin. Desain yang memungkinkan pencampuran tersebut adalah pencampuran yang dilakukan sebelum intake manifold. Dimana bahan bakar tercampur dikarburator dengan perbandingan dimensi yang ditentukan. Namun kita memerlukan analisa simulasi untuk melihat laju aliran yang didapatkan dari desain tersebut. Perbandingan analisa simulasi yang digunakan adalah perbandingan dari dimensi sudut injection, dengan berbagai varian sudut tersebut maka akan mendapat desain injection yang sesuai dengan perbandingan campuran bahan bakar. ABSTRAC Our dependence upon fossil fuel caused so many problems now, because of the limitation of the fossil fuel in the world. This paper will give a study about the usage of bio ethanol to substitute gasoline or as fuel additive. Bio ethanol is a clean-burning, high-octane fuel that produced from renewable sources. Theoretically ethanol will increase the thermal efficiency. Also decrease the gasoline harmful emission and extend the availability of fossil fuel in the world especially gasoline. One of the way that can be used to minimize the use of fossil fuel is mixing (injection) of the ethanol fuel with gasoline. The possible design of it is the mixing that can be done before the intake the manifold,which is the fuel is mixed in the carburator with the determined dimension comparison. But, we need a simulation of analiysis to see mass flow rate that is got from the design. The use of comparison of simulaion analysis is the one that has the comparison of injection direction. So that, we wiil have the appropriate between the injection design and comparison of fuel mixture.

Item Type: Thesis (Other)
Subjects: T Technology > TA Engineering (General). Civil engineering (General)
Divisions: Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering (21201)
Depositing User: Rayi Tegar Pamungkas
Date Deposited: 13 Apr 2012 03:43
Last Modified: 13 Apr 2012 03:43
URI : http://eprints.umm.ac.id/id/eprint/2162

Actions (login required)

View Item View Item
UMM Official

© 2008 UMM Library. All Rights Reserved.
Jl. Raya Tlogomas No 246 Malang East Java Indonesia - Phone +62341464318 ext. 150, 151 - Fax +62341464101
E-Mail : repository@umm.ac.id - Website : https://lib.umm.ac.id - Online Catalog : https://laser.umm.ac.id - e-Theses : https://etd.umm.ac.id

Web Analytics

UMM Institutional Repository is powered by :
EPrints Logo